{:id=>13, :name=>"Pluus.no", :url=>"https://pluus.no", :currency=>"NOK", :locale=>"nn"}
Handelsbetingelser

Generell informasjon

GL Norway ApS (Pluus.no)

CVR: 41881399

Etablert 2019

Theilgaards Torv 1A

4600 Køge

[email protected]

4780062211

Kontakt

Du kan kontakte oss på tlf. 4780062211 eller på [email protected] . Telefontider er alltid tilgjengelige nederst på siden på Pluus.no. Vi svarer på e-post innen 24 timer på hverdager. Ved ekstraordinær travelhet dog inntil 5 virkedager.

Priser og betaling

Hos Pluus.no tar vi forbehold om eventuelle feil i våre oppgitte priser. Videre forbeholder vi oss retten til å endre prisene uten forhåndssamtykke. Det tas forbehold om utsolgte varer.

Pluus.no aksepterer betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betalingen vil først bli trukket fra din konto når varen sendes. Alle beløp er i NOK kroner og inkl. mva. Det tas forbehold om prisfeil og utsolgte/utgåtte varer.

Levering og frakt

Pluus.no har som mål å sende bestillinger lagt inn før 14.00 påfølgende virkedag, bestillinger sendes deretter påfølgende virkedag. Dog unntatt varer som har lengre leveringstid, jf. produktsiden her på Pluus.no. Levering gjelder hele Norge.

Medlem

Bring pakkebutikk - 59,00 NOK.

Ikke et medlem

Bring pakkebutikk - 99,00 NOK.

Alle leveranser skjer med Bring eller GLS. En levering kan bestå av flere pakker avhengig av størrelsen på bestillingen og Bring forbeholder seg retten til å endre leveringssted. Ved fullføring av en bestilling aksepteres samtidig vår forretningspartners og transportørs ("Bring") betingelser for levering.

Klagerett

I tilfelle at varen er skadet ved mottak, kontakt oss så snart som mulig via vår kundeservice for ytterligere informasjon om hvordan du går frem. Det er 2 års klagerett etter kjøpsloven. Vår reklamasjonsrett gjelder material- og/eller produksjonsfeil. Du kan få varen reparert, byttet, pengene returnert eller prisen redusert, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Reklamasjonen gjelder ikke feil eller skade forårsaket av feil håndtering av produktet/tjenesten. Du må annonsere i "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen/feilen. Det er ingen klagerett på kommersielle kjøp.

Pluus.no vil dekke returkostnader for en klage i form av en returetikett som sendes til din e-postadresse. Du må da sende bestillingen tilbake uten unødig forsinkelse.

Hvor dekker ikke klageretten?

Klageretten omfatter ikke varer som er til husholdningens løpende forbruk. For varer som ikke er til husholdningens løpende forbruk, må du være oppmerksom på at det ikke foreligger feil eller mangler, dersom feilen for eksempel skyldes slitasje, feil bruk (f.eks. i strid med bruksanvisningen) eller ytre påvirkning ( for eksempel lyn, tap, støt, væske eller fuktighet). I disse tilfellene må du selv dekke kostnadene ved å undersøke produktet og eventuelle reparasjoner.

Undersøkelsesgebyr

I forbindelse med undersøkelsen av produktet ditt har GL Norway ApS (Pluus.no) rett til å kreve undersøkelsesgebyr dersom feilen ikke dekkes av reklamasjonsretten (jfr. ovenfor). Størrelsen på gebyret avhenger av det aktuelle produktet. Eksamensgebyret er 500 NOK eller maks hva varen kostet som ny.

Refusjon

Dersom det er refusjon, vil det avtalte beløpet bli overført til kredittkortet du brukte ved kjøpet.

Angrerett

GL Norway ApS (Pluus.no) gir angrerett i henhold til forbrukeravtaleloven som følger: For mat og innbo er det INGEN angrerett.

Det er 14 dagers full returrett på de fleste varer som kjøpes i vår nettbutikk. Perioden regnes fra dagen:

  • Hvor du mottar bestillingen.
  • Tar fysisk besittelse av siste vare ved avtale om flere ulike varer, bestilt i én ordre, men levert enkeltvis eller i flere partier.
  • Får siste parti, eller siste del i fysisk besittelse, når det gjelder avtale om levering av varer bestående av flere partier/deler.
  • Den første varen i fysisk besittelse ved regelmessig levering av varer over en spesifisert periode.

Varer unntatt angrerett

Følgende produkttyper er ikke inkludert i angreretten:

  • Forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur og hvor forseglingen er brutt etter levering.
  • Varer som på grunn av sin natur er uløselig blandet med andre ved levering.
  • Varer hvor forseglingen er brutt.
  • Varer som forringes eller foreldes raskt.

Komme tilbake

Returkostnader er ditt eget ansvar. Pakken skal sendes med levering til adressen. Vær oppmerksom på at vi ikke henter forsendelser som sendes til pakkebutikker eller forsendelser sendt av kontantbetaling ved levering. For din egen sikkerhet er det en fordel å sende forsendelsen med Track and Trace, da du som kunde har ansvaret for at returen kommer frem til oss.

Varen skal sendes til:

GL Norway ApS

c/o Postens godssenter

0060 Oslo

NB! Ingen salg, bytte eller retur på adressen.

Du må sende tilbake bestillingen uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har gitt beskjed at du ønsker å bruke angreretten din. Varselet skal gis pr post på [email protected]. I meldingen må du gjøre det klart for oss at du ønsker å bruke ditt fort fordelsrett. Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen og/eller vårt angreskjema i pakken. Klikk her for å laste ned avbestillingsskjema. Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi tydelig beskjed om dette. Vi mottar ikke pakker sendt pr kontantbetaling ved levering.

Varens tilstand ved retur

Ved retur er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. Du bærer risikoen for produktet fra leveringstidspunktet av produktet til vi har mottatt det tilbake. Ved bestilling av alle produkter er originalemballasjen en del av produktets verdi. Denne skal derfor alltid sendes tilbake.

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du kan med andre ord prøve produktet som om du prøvde det i en fysisk butikk. Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt. Noe som betyr at hvis du hever kjøpet, vil du kun få en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi på mottakstidspunktet - av returen. For å få hele kjøpesummen tilbake, må du teste produktet uten å faktisk bruke det.

Refusjon

Hvis du angrer på kjøpet, får du selvfølgelig beløpet du betalte oss tilbake. Ved verdifall du har ansvar for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten, innen 14 dager fra kjøpsdato, vil alle betalinger inkl. medlemskapsavgift. Ved avbestilling etter 14 dager fra kjøpsdato vil alle betalinger, for eksempel medlemsbetaling, bli refundert, da det kun er 14 dagers angrerett for medlemskap.

Leveringskostnadene for bestillingen vil også bli refundert (bortsett fra tilleggskostnader som følge av ditt valg av en annen leveringsmetode enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr).

Tilbakebetalingen vil skje uten ugrunnet opphold og senest 14 dager fra datoen vi har mottatt varen tilbake, eller 14 dager fra datoen vi har mottatt bevis på at varen er sendt tilbake. Refusjoner gjøres med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen. Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen tilbake, med mindre du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den før da.

Informasjonskapsler

En informasjonskapsel er en betegnelse på at en brukers atferd på et nettverk er registrert hos brukeren selv (på brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (f.eks. et nettsted) hvem brukeren er ved brukerens neste besøk. Det eneste formålet med disse informasjonskapslene er å gjenkjenne din PC.

Ingen personsensitiv informasjon lagres i en informasjonskapsel, men snarere informasjon om brukerens atferd på en nettside, f.eks. et oppgitt brukernavn i forbindelse med innlogging på en spesiell del av nettsiden.

En informasjonskapsel lagres på brukerens harddisk sammen med bufrede filer. En informasjonskapsel er altså en tekstfil som sendes til nettleseren din fra en webserver og lagres på datamaskinens harddisk. Du kan stille inn nettleseren din til å informere deg når du mottar en informasjonskapsel, eller du kan velge å slå av informasjonskapsler helt.

Du har alltid muligheten til å slette informasjonskapsler fra datamaskinen din. Dette kan for eksempel gjøres på følgende måte: I Internet Explorer 5.X slettes informasjonskapsler under menyen "Funksjoner" -> "Internettinnstillinger" -> "Slett informasjonskapsler".

Barn og unge under 18 år

Når du registrerer deg hos Pluus.no, erklærer du at du er over 18 år. Er du under 18 år må påmeldingen og abonnementet signeres av foresatte. En avtale kan alltid enkelt sies opp av en forelder/foresatt dersom den er inngått av et barn eller en person under 18 år.

GL Norway ApS (Pluus.no)

Logistikk og lagerdrift for Pluus.no håndteres av søsterselskapet Group Logistic ApS. Alt mat- og matkontaktmateriell eies av Group Logistic ApS frem til det selges til forbruker. Det er dermed selskapet Group Logistic ApS som Mattilsynet fører tilsyn med.

Det melder Fødevarestyrelsens smiley

Tilgang til klager

Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte kundeservice på [email protected].

Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:

Senter for klageløsning

Forbrukertilsynet

Postboks 2862 Kjørbekk

3702 Skien

www.forbrukertilsynet.no

Hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal.

Handelsbetingelsene ble sist oppdatert 01-11-2023